سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى با دمى که برآرد گامى به سوى مرگ بردارد . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----77364---
بازدید امروز: ----10-----
بازدید دیروز: ----4-----
آسمان عطش

 

نویسنده: آسمان آبی
شنبه 86/11/20 ساعت 12:15 صبح

بنام خداوند بخشنده مهربان

در یک طرح همگانی، بسیار زیبا وفراخوان وشوری عاشورایی به دعوت جناب آقای ..... مدیر وبلاگ امان از غروب روز دهم فراخوانده شده ام.   

«با کدام ‏یک از شهدا یا حماسه سازان عاشورایی انس و الفت بیشتری دارید و به کدام یک ارادت بیشتری می‏ورزید؟»

سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود          کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

عالم زنان نیز چون عالم مردان ، آسمانی دارد ، خورشیدی ، ماهی و ستارگانی . خورشید این آسمان، بی تردید زهرا(س) است. وماه این آسمان زینب(س) ،

بیان شخصیت او دفتری می طلبد و به وسعت گیتی و مرکبی به میزان دریا .

مادری ، اوج مقام زنانگی است و زینب ، سد ره نشین مرتبه مادری است.

زینب (س) درعاشورا مادرهمه جوانان است و تیمارگر تمامی مجروحان وغمخوارهمه کشتگان. نه  فقط علی اکبر(ع) و قاسم و علی اصغر و عبدالله و هر نوجوانی و کودکی که درخاک عاشورابه خون می غلتد، زینب (س) را مادرانه، بالای سر خویش می بیند و آخرین ره توشه مهر را برای سفراو می ستاند. با نوای آرام بخش می گوید :

 پسرم ! نازنینم! پاره جگرم!

زینب (س) ، دو فرزند داشت به نامهای "عون"و"محمد" ، که هردو را به میدان کربلا آورده است، زمانی که دوجوان ، دو سرو، دو صنوبر، دو ماهی برخاک می تپند، اما حضور هیچ دست مادرانه ای را حس نمی کنند که از این سو به آن سویشان کند ، غبار از چشمانش بگیرد،خون ازچهره هایشان کناربزند.

شگفتا ! زینب(س)حاضر، زینب ناظر، زینب مادر کجاست؟ مگر ندیده است فرو افتادن این دو نخل را؟ چرا مادری نمیکند؟ چرا رخ نمی نماید؟ پس کجایی زینب؟

زینب (س)از شکاف خیمه ها نگاه میکند، مگرصحابی نیستند؟ مگر هاشمی نیستند؟ زینب کجایی؟ زینب به دنبال این دوپیشکش کوچک ،هدیه به پیشگاه برادر، به درگاه امام ، دل برادر را سوزندان و اندوه اورا برانگیختن و ازحال وروز قربانی خود پرسیدن را شرط ادب نمی داند.

او نیامد اما غباری برپاست . این غبار اسب حسین (ع) است که بی تاب به سوی این دوجنازه پیش می تازد و ،چون شاهین که بی قراراز آسمان اسب فرو می اید و دو بالش را بستراین دوسرو می کند حسین (ع) است.

 هدیه های خواهر را در آغوش می فشارد و با اشکهایش غبار از چهره جوانهایش می شوید.

 و این بار حسین (ع)  که در گوش آنان می گوید:"پسرم !عزیزم!دردانه ام!پاره جگرم! "

زینب (س) است که پس از به قتلگاه افتادن خورشید ، در آسمان تیره جهان درخشید ، تا مسیر بی جهت و طریق، تاریک و راه ، بی رهرو نماند

او سالار کاروانی است که بایک کربلا مصیبت و بی مرد با یک بیماربه همراه زنان و کودکان پای در عرصه اسارت گذاشت برای کاروانی که چندین روز برای او چون عمری گذاشته است و این عمر جز خون ، جز مصیبت، جز عطش ، جز بلا وتوهین و تحقیر ندیده است و با خطبه های آتشین خود کاخ ظلم وستم یزید را درهم شکست .

 

                                         سلام برزنیب (س) ام المصائب.

 

پی نوشت 1:سوال مطرح شده به طور کامل و جامع:  با کدام‏یک از شهدا یا حماسه سازان عاشورایی انس و الفت بیشتری دارید؟ به کدام‏یک ارادت بیشتری می‏ورزید؟ راحت بگویم با کدام‏شان بیشتر حال و عشق‏بازی می‏کنید؟ کدام‏یک بیشتر اشک‏تان را در می‏آورند؟ فرقی هم نمی‏کند چه آنان‏که به شهادت رسیدند چه آنان‏که به اسارت. کاروان حسین علیه‏السلام عصاره فضائل مخلوقات زمان بود، در آن نیز از هر صنف و فرقه‏ای یافت می‏شود و به‏راحتی می‏توان با یک یا چندی از ایشان ارتباط روحی و باطنی برقرار نمود. از آن غلام سیاه حضرت گرفته تا حر، از حبیب گرفته تا زُهیر، از طفل رضیع گرفته تا قاسم و اکبر و عباس علیهم السلام، از سه ساله تا ام المصائب زینب الصبور و تا خود امام علیهم السلام. نام یکی را ببرید و بنویسید که چرا-البته برای حب قلبی به سختی دلیل عقلی می‏توان آورد-. در صورتی هم که مقدور است کمی در باب خصوصیت شخصیت مورد نظرتان بنویسید. در پایان نیز از ده نفر از شیعه‏های محب و پای کار دعوت به عمل آورید. ان شاءالله که ریا نمی‏شود و باعث شود در این دو ماهه لااقل کمی بیشتر با شخصیت‏های عاشورایی از این طریق آشنا شویم.

پی نوشت2: به این وسیله از این عزیزان دعوت می کنم بیان پای کار :

نرگسی     خادمین حضرت خدیجه       حضور     سوخته      باران امید      

 

 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • آرشیو
    روز پدر
    ..... کجا خالقی به این مهربونی پیدا میشه؟؟؟؟
    تعالی اندیشه در مادر
    باز آفرینی
    سال نو
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •